„ Gdzie mieszkają szpaki?”- słuchanie opowiadania

– Mamo, tato, chodźcie szybko do ogrodu! – woła przestraszona Małgosia. Nasze szpaki są złe i strasznie hałasują. I dlaczego tak w kółko latają? Co im się stało?

– Oj, Małgosiu, popatrz, w naszym ogrodzie są same młode, małe drzewka i żadne z nich nie ma dziupli, a szpaki szukają sobie teraz domu, żeby złożyć jaja. Z jaj wylęgną się szpacze pisklęta. -I co teraz będzie? One się denerwują i boją, bo nie mają, gdzie mieszkać! – Małgosia już prawie płacze. – Nie martw się córeczko, jest na to sposób, bardzo prosty. Jedziemy do sklepu po dom dla naszych bezdomnych szpaków. Kupimy szpaczą budkę i zawiesimy na drzewie. Tak pomożemy szpaczej rodzinie.

Rozmowa z dzieckiem na temat ptasich zwyczajów (zakładania gniazd, składania jaj).

„ Budka szpaka”-  rysowanie po śladzie i kolorowanie: rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej (Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 35 cz.3)

„Powróciły ptaki”- dzielenie nazw ptaków na sylaby: bocian, jaskółka, szpak, kukułka, itp. (rozwijanie słuchu fonematycznego)

Zabawa ruchowa „To ptak” z szybką reakcją na sygnł słowny:

Rodzic rzuca piłkę podając przy tym nazwę ptaka: jaskółka, bocian, szpak. Przy każdej wymienionej nazwie ptaka dziecko łapie piłkę. Jeśli rodzic powie: „wiosna” – dziecko piłki nie łapie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Budujemy budkę”- konstruowanie budki dla szpaka z różnorodnych klocków.

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje