Słuchanie wiersza „Bocian” z tomiku Wandy Chotomskiej pt. „Nasze ptaki”.
„Bocian szuka bocianicy: – Nie wróciła z zagranicy?
Niech się pan nie smuci, bocianica wróci.
A na razie, panie bocianie, niech pan przygotuje
dla swojej żony mieszkanie.
– Gdzie? Na drzewie wysokim albo na stodole
Albo wie pan gdzie- najlepiej nad naszym przedszkolem!”
- Rozmowa kierowana:rodzic zadaje pytania związane z tekstem
– O jakim ptaku jest mowa?
– Czy wiesz, jak wygląda bocian?
– Na kogo czeka pan bocian? Gdzie była pani bocianica?
– Czy znasz zwyczaje bocianów? Dlaczego odlatują do ciepłych krajów? Dlaczego wracają?
– Co czuł pan bocian, kiedy nie było jego żony?
– W jakich sytuacjach ty czujesz smutek?
– Jak wygląda i jak się zachowuje człowiek, który jest smutny? Pokaż to.
– Co robisz, kiedy jesteś smutny? Jakie masz sposoby, aby poradzić sobie ze smutkiem?
– Co poradziły dzieci z wiersza panu bocianowi?
– Co jest domem bociana? Gdzie bociany budują swoje gniazda?
„Zabawy zwierząt”- zabawa ruchowo- naśladowcza
Rodzic pokazuje, dziecko naśladuje:
– naśladujemy latające ptaki – biegamy po pokoju machając rękami
– kroczymy dostojnie dużymi krokami jak bociany i mówimy kle- kle
– stajemy na jednej nodze i rozglądamy się, tak jak bociany, gdy szukają żab
– kucamy i skaczemy jak żabki (można naśladować odgłosy: kum- kum)
– kucamy i wysuwamy języczek jak najdalej do przodu i szybko chowamy tak, jak żabki łapią muchy
– szybko poruszamy się skokami do przodu tak, jak żabki, które chowają się przed bocianem
„Poszukiwacze kolorów”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość
Dzieci rozglądają się po pokoju i wskazują przedmioty, w kolorach jakie występują u bociana ( biały, czarny, pomarańczowy lub czerwony).
„Wywiad z bocianem”- obejrzenie filmu dla dzieci na YouTube
- https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala