„Bazie kotki”- oglądanie gałązek z baziami.
Rodzic pokazuje dziecku bazie. Dziecko dotyka, bierze w dłonie kulkę bazi, dotyka policzkiem. Ocenia fakturę, miękkość. Rodzic wyjaśnia, że nazwa jest taka sama, jak nazwa zwierzęcia na obrazku
„Papierowe bazie”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych
Dziecko robi kulki z gazety, tyle, aby zmieściły się w dłoni (4- 5). Porusza się po dywanie i mówi: „Raz- dwa- trzy, raz- dwa- trzy, wietrzyk wieje, dmuchasz ty”. Następnie zatrzymuje się, wdycha powietrze nosem i wydychając je ustami, próbuje zdmuchnąć bazie z dłoni. Zbiera i wszystko powtarza trzy razy.
„Kotki, zamki i klucze”- zabawa słowna: wzbogacanie słownika o pojęcia wieloznaczne
Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki: zamek jako budowla, zamek do drzwi; bazie kotki, kotek jako zwierzę; klucz do drzwi, klucz wiolinowy. Następnie prosi o dopasowanie obrazków do pojęć: zamek, kotek, klucz.
To samo można zrobić z pojęciami: blok (blok mieszkalny, blok rysunkowy, blok ciasto), mysz (zwierzę, myszka komputerowa), zebra (zwierzę, przejście dla pieszych)- dla chętnych.
„Masażyk relaksacyjny”- rodzic wykonuje masaż na plecach dziecka wypowiadając tekst:
„Nadchodzi wiosna i świeci słońce
Biegają ptaszki i skaczą zające”
Ruchy:
„Nadchodzi wiosna (ruch kroczący palcami po plecach)
I świeci słońce (rysowanie palcem kółek)
Biegają ptaszki (szybkie przebieranie palcami)
I skaczą zające (opukiwanie opuszkami palców)”
Proszę powtórzyć kilka razy.
Pozdrawiamy
Pani Iwonka i Pani Ala