„Bazie kotki”- oglądanie gałązek z baziami.

Rodzic pokazuje dziecku bazie. Dziecko dotyka, bierze w dłonie kulkę bazi, dotyka policzkiem. Ocenia fakturę, miękkość. Rodzic wyjaśnia, że nazwa jest taka sama, jak nazwa zwierzęcia na obrazku

„Papierowe bazie”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych

Dziecko robi kulki z gazety, tyle, aby zmieściły się w dłoni (4- 5). Porusza się po dywanie i mówi: „Raz- dwa- trzy, raz- dwa- trzy, wietrzyk wieje, dmuchasz ty”. Następnie zatrzymuje się, wdycha powietrze nosem i wydychając je ustami, próbuje zdmuchnąć bazie z dłoni. Zbiera i wszystko powtarza trzy razy.

„Kotki, zamki i klucze”- zabawa słowna: wzbogacanie słownika o pojęcia wieloznaczne

Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki: zamek jako budowla, zamek do drzwi; bazie kotki, kotek jako zwierzę; klucz do drzwi, klucz wiolinowy. Następnie prosi o dopasowanie obrazków do pojęć: zamek, kotek, klucz.

To samo można zrobić z pojęciami: blok (blok mieszkalny, blok rysunkowy, blok ciasto), mysz (zwierzę, myszka komputerowa), zebra (zwierzę, przejście dla pieszych)- dla chętnych.

„Masażyk relaksacyjny”- rodzic wykonuje masaż na plecach dziecka wypowiadając tekst:

„Nadchodzi wiosna i świeci słońce

Biegają ptaszki i skaczą zające”

Ruchy:

 „Nadchodzi wiosna (ruch kroczący palcami po plecach)

I świeci słońce (rysowanie palcem kółek)

Biegają ptaszki (szybkie przebieranie palcami)

I skaczą zające (opukiwanie opuszkami palców)”

Proszę powtórzyć kilka razy.

Pozdrawiamy

Pani Iwonka i Pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje