Słuchanie i rozwiązywanie zagadki:
Co to za kwiaty? Żółte, białe, fioletowe
Wychodzą spod śniegu te kwiaty marcowe. (krokusy)
Oglądanie krokusów na obrazkach i ilustracjach znalezionych w Internecie. Rozmowa na temat wyglądu kwiatów, ich kolorów.
Zabawa ruchowa „Nasiona i kwiaty”:
Dziecko wyobraża sobie, że jest nasionkiem, które rozsiewa wiatr i z którego wyrośnie piękny kwiat. Porusza się swobodnie po dywanie a rodzic w tym czasie mówi rymowankę: „Idzie pani Wiosna polami, łąkami; idzie ozdobiona pięknymi kwiatami”. Po rymowance dziecko zatrzymuje się, kuca i powoli wstaje ze złożonymi przed sobą dłońmi, które na koniec podnosi do góry i rozchyla na boki, naśladując rozkwitające kwiaty. Następnie rodzic znowu recytuje rymowankę a dziecko biega swobodnie po dywanie, itd.
„Krokusy”- praca plastyczna.
Dziecko otrzymuje rysunek krokusa. Mazakiem rysuje po śladzie, dbając o to, aby nie wyjść za linie. Koloruje kwiatek kredką a następnie dorysowuje obok niego więcej krokusów w różnych kolorach tworząc ogród pełen kwiatów. Można dorysować trawę lub pokolować tło na zielono.
Rodzic zwraca uwagę na prawidłowe trzymanie kredki.
Pozdrawiamy
Pani Iwonka I Pani Ala