Drogie dzieci i rodzice z grupy IV. Już przyszła wiosna

W tym tygodniu dziecko pozna, jakie są pierwsze oznaki wiosny i czym są zwiastuny wiosny, utrwali wielką i małą literę „C, c”, poćwiczy aktywne słuchanie, poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie. Utrwali cyfrę 0 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Dziecko założy hodowlę rzeżuchy lub innych roślin oraz przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku, tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych.

Pierwsze oznaki wiosny

Warto przygotować zestaw różnorodnych książek dla dzieci, w tym albumów, książek elektronicznych, które ukazują przyrodę wiosną. Dzieci mogą też same szukać – przy pomocy i kontroli nauczyciela, a w domu rodzica – filmów i zdjęć o wiośnie. Mogą stworzyć swoją galerię. W czasie zajęć oraz na ich końcu nauczyciel powinien zastosować samoocenę – zależy nam na budowaniu w dzieciach strategii radzenia sobie z lękiem przed trudnością, nieznanym lub porażką. Warto pytać, co się dzieciom w zajęciach podobało, co było dla nich trudne.

Oto propozycje na 23.03.20 (poniedziałek)

Wspólnie z rodzicami przeczytajcie wiersz lub wysłuchajcie:

  • https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk

,,Przyjście wiosny’’ Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.

„Skąd znowu – rzekła sroka –
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.

„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”

„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.

A wiosna przyszło pieszo –
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”

Możecie uczyć się wiersza na pamięć.

Wykonajcie prosty eksperyment!

  • https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

Zakładamy hodowlę rzeżuchy. Można sprowadzić do kilku podstawowych kroków.

  • Na początek trzeba kupić nasiona, które są dostępne niemal w każdym sklepie, zwracając przy tym uwagę na datę ważności oraz partię nasion.
  • Kiedy nasiona są już wybrane, trzeba przygotować odpowiedni pojemnik do uprawy.  Rzeżuchę można wyhodować  wybierając do tego talerzyk, płytką salaterkę czy inny płaski i duży pojemnik.
  • Następnie przygotowujemy podłoże (wata, gaza, płatki kosmetyczne), należy zwilżyć wodą uważając, aby nie było jej zbyt dużo, ponieważ nasiona mogą zgnić lub spleśnieć.
  • Na tak przygotowane podłoże wysiewa się nasiona. Rzeżucha na wacie lub ligninie wysiewana jest gęsto i należy przy tym uważać, aby nasiona nie nachodziły na siebie.
  • Na koniec roślinę należy wystawić w ciepłym i nasłonecznionym miejscu oraz zadbać o odpowiednią pielęgnację, a już po kilku dniach pojawią się kiełki rzeżuchy.

Znane są właściwości lecznicze tej rośliny. Rzeżucha posiada przede wszystkim właściwości przeciwzapalne, antybiotyczne, moczopędne oraz przeciwnowotworowe. Przy tym wspiera procesy trawienne, przemianę materii oraz wzmacnia wzrok. Ponadto roślina ta umacnia układ kostny, dzięki zawartości wapnia, witamina C wspomaga pracę układu krwionośnego i odpornościowego, zawartość żelaza zaś wspiera w walce z anemią, a przeciwutleniacze chronią przed nowotworami. Rzeżucha zwiększa również apetyt, a jako naturalne źródło jodu dobrze wpływa na tarczycę. Wysoki poziom magnezu powoduje, że kiełki rzeżuchy zjadane regularnie usprawniają funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego. Siarka zaś poprawia kondycję włosów i paznokci, hamuje starzenie się skóry oraz oczyszcza organizm.

 I jeszcze coś, co wszystkie dzieci lubią najbardziej – kolorowanka.

  • https://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

Dobrej zabawy!!!

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje