Z A B A W Y     D O M O W E   CZ. II

7. „Co mam na myśli?”
Potrzebujemy: —
Przebieg zabawy: Ustalamy wspólnie z dzieckiem kategorię, np. „zwierzęta”. Dziecko zadaje rodzicowi pytania np. „czy to zwierzę ma rogi?/ czy to zwierzę jest duże?” (odpowiedzieć można tylko: tak lub nie); następnie dziecko myśli o zwierzątku, a rodzic zadaje pytania. Inne kategorie to np. postaci z bajek i baśni, owoce, warzywa, zabawki itp.
Warianty: Łatwiejsza wersja zabawy – z wykorzystaniem kilku ilustracji przedstawiających zwierzęta, postaci z bajek i baśni, kilku zabawek, naturalnych owoców/warzyw.

8. „Przynieś mi…”
Potrzebujemy: —
Przebieg zabawy:  Rodzic prosi dziecko o przyniesienie różnych przedmiotów np.
– „Przynieś mi przedmiot służący do np. zabawy/ czesania/ budowania/ jedzenia”  
– „Przynieś mi przedmiot w kolorze …”
– „Przynieś mi np. 5 przedmiotów”.
– „Przynieś mi przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się głoską …”

9. „Rysujemy z kostką”
Potrzebujemy: kostki (z gry planszowej), kartek, kredek.
Przebieg zabawy: Wybieramy postać np. rycerz; rodzic rysuje dziecku ilość oczek na kostce, a obok – co można narysować wyrzucając taką ilość oczek np.
– jedno oczko na kostce – głowa rycerza;
– dwa oczka na kostce – noga rycerza      itd.
Aby powstał cały rysunek, dziecko powinno wyrzucić odpowiednią ilość oczek na kostce. Zamiast rycerza mogą powstać inne postaci lub przedmioty np. księżniczka, pajacyk, auto, kotek.

10. „Kostka z literami”
Potrzebujemy:  kostki z papieru: https://www.youtube.com/watch?v=LalvOnm-wRY
Przebieg zabawy: Na papierowej kostce piszemy litery (jedna litera na jednej ściance kostki). Dziecko rzuca kostką, nazywa literę i podaje słowo/ słowa rozpoczynające się na daną literę.
Warianty: „Kostki z sylabami” – potrzebujemy dwóch kostek, na ściankach których wypisujemy sylaby, dziecko rzucając kostkami próbuje odczytać sylaby i połączyć je w słowo.


  11. „Popatrz i zapamiętaj”
Potrzebujemy:  kilku dowolnych przedmiotów, szala/kocyka do ich przykrycia
Przebieg zabawy: Dziecko wybiera kilka przedmiotów np.5, przygląda się im i stara się je zapamiętać w ustalonym, krótkim czasie. Po upływie ustalonego czasu zakrywamy przedmioty materiałem, a dziecko próbuje wymienić zapamiętane przedmioty.


  12. „Co nie pasuje?”
Potrzebujemy: —
Przebieg zabawy: Rodzic podaje np. trzy (cztery, pięć) słowa, z których jedno nie pasuje do pozostałych np.:
– kot, pies, szalik
– klon, dąb, sok, wierzba
– stokrotka, spódnica, bluzka, spodnie, buty
Zadaniem dzieci jest powiedzieć, co nie pasuje i dlaczego.

13. „Ścieżka sensoryczna z rękawiczek”
potrzebujemy: cienkich rękawiczek lateksowych/winylowych, różnych produktów do wypełnienia rękawiczek.
Przebieg zabawy: Ścieżka sensoryczna z rękawiczek wypełnionych ziarnami itp., rozwija zmysł dotyku. Do lateksowych cienkich rękawiczek sypiemy np. groch, fasolę, mąkę ziemniaczaną, sól, siemię lniane i ryż. Warto przed związaniem napełnionej rękawiczki sznurkiem zostawić trochę powietrza w środku.

14. „Zabawy z cieniem”
Potrzebujemy: przedmiotów rzucających ciekawy cień, kartek, kredek.
Przebieg zabawy: Dzieci odrysowują cienie przedmiotów; do tej zabawy potrzebują słońca lub innego źródła światła.

Miłego dnia!

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje