Od 5 do 20 października w całej Europie, również w Polsce świętowaliśmy Europejski Tydzień Kodowania. Poprzez programowanie i inne działania związane z technologią ludzie uczą się, jak wyzwalać kreatywność, rozwiązywać problemy, nawiązywać współpracę z drugim człowiekiem.

Już w grupie maluszków można krok po kroku wprowadzać elementy nauki programowania. Dużą frajdę sprawiły dzieciom z grupy I zabawy z Ozobotem-czyli małym inteligentnym robotem do programowania. Zaczęliśmy od tworzenia sieci ulic w naszym mieście. Zrobiliśmy to za pomocą elementów-puzzli, które dopasowywaliśmy do siebie. Nasz ozobot potraktowaliśmy jak pojazd. Okazało się, że jest on bardzo mądry i sprytny, bo rozróżnia kolory i porusza się po liniach ( drogach ), które ułożyliśmy. Innym pomysłem na wprowadzenie dzieci w świat technologii była zabawa z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Pani Kinga-nauczycielka grupy piątej pomogła nam w doborze gier. Korzystaliśmy z materiałów związanych z realizacją programu ,,Kubusiowi przyjaciele natury”. Dzieci mogły sprawdzić i doświadczyć, że tablica to taki ekran dotykowy, który obsługiwany jest za pomocą dotyku. Można to zrobić za pomocą palca lub pisaka. Podczas gier dziecko mogło poprzez dotyk przenosić-przeciągać obrazki na właściwe miejsca, wyszukiwać pary obrazków.

Przedszkolaki wykazały duże zainteresowanie nowym sprzętem, zdobyły nowe wiadomości i umiejętności, na przykład cierpliwie oczekiwały na swoją kolej.

Przygotowała: Ewa Anchimiuk

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje