Jak zachowujemy się w Cerkwi?

Sława Iisusu Chrystu Temat: Jak zachowujemy się w cerkwi?        Na ostatnich spotkaniach w przedszkolu rozmawialiśmy o cerkwi. Dzieci wiedzą z ilu części składa się cerkiew, wymieniają nazwy przedmiotów, które znajdują się w środku cerkwi.       W tym tygodniu zapoznamy się jak należy zachowywać się w cerkwi. Drogie dzieci, gdy …

Kurczaczek- zabawa matematyczna

Temat:  ,,Kurczaczek’’ – zabawa matematyczna – rysowanie pod dyktando . Określanie przestrzeni (góra, dół, przód, tył) – zabawa ruchowa. Rodzic kładzie na podłodze kartkę papieru. Dziecko   staje na niej, rodzic może położyć ręce na głowie dziecka, żeby lepiej odczuło i powiedzieć: tu w tym miejscu jesteś. Rodzic:        – Podnieś …

Wielkanoc

Temat: ,,Rodzinna Wielkanoc” – rozmowa z dziećmi na temat filmu i opowiadania ,,Święta Wielkanocne”.      Witamy Rodziców w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc. Nie możemy się zobaczyć, więc zapraszamy Was do obejrzenia krótkiego filmu na temat zwyczajów wielkanocnych: https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM. 1. Wielkanocne nie tylko przysmaki: Zabawa polega na dzieleniu na sylaby  wyrazów związanych …

Gospodarz i jego zwierzęta – zajęcia ruchowe

Temat: „Gospodarz i jego zwierzęta”- zajęcia ruchowe: ćwiczenia kształtujące wyobraźnię. 1. Rozgrzewka a) marsz po obwodzie koła: na palcach, na piętach i na całych stopach b) „koniki”- zabawa bieżna. Dziecko naśladuje poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach c) „kurki grzebią w ziemi”- ćwiczenia równowagi: dziecko zatrzymuje się, …

Ośmiornica z bibuły- zabawa logopedyczna

Prawidłowy oddech ma ogromny wpływ na właściwą, płynną wymowę. Odpowiednie ułożenie ust i języka to nie wszystko. Płytki, zbyt szybki oddech może uniemożliwić prawidłową wymowę. Do tego ważna jest „droga” przepływu powietrza. Jeśli oddychamy przez usta, a nie przez nos, może pojawić się problem z odpowiednim ułożeniem języka: jego unoszenia …

Propozycje zajęć dla dzieci pozostających w domu

Rodziców dzieci pozostających w domu ze względu na ograniczenie pracy przedszkola zapraszamy do korzystania z propozycji zajęć opracowywanych codziennie przez nauczycielki i zamieszczanych na stronie internetowej przedszkola w zakładce „Strefa Rodzica” – „Pomysły do zabaw w domu”- „Grupa 3-4 latków” lub „Grupa 5-6 latków”. Małgorzata Saadoon

Poznajemy symbole wielkanocne

Temat: Poznajemy symbole wielkanocne – przybliżenie dzieciom podstawowych symboli związanych ze Świętami Wielkanocnymi 1. Wysłuchanie opowiadania „Bajeczka wielkanocna” Agnieszka Galica Rodzic: może wcześniej przygotować obrazki lub przedmioty czy tez maskotki dostępne w domu: (bazie, kurczaczek, zajączek, baranek) Dziecko: zajmuje wygodne miejsce na krześle lub na dywanie Rodzic: czyta bajkę: Wiosenne …

Po co hodujemy zwierzęta?

Temat: „Po co hodujemy zwierzęta?”- rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji i wiersza E. Stadtmuller „Śniadanie”. Oglądanie ilustracji przedstawiającej wiejskie podwórko. Wskazywanie i nazywanie zwierząt. Dzielenie nazw zwierząt na sylaby, wyodrębnianie pierwszej głoski. 2. Słuchanie wiersza E. Stadtmuller „Śniadanie” Jedźmy na wieś – daję słowo, że tam można podjeść zdrowo. …

Trwam przy grobie Jezusa

Ogólne cele katechetyczne:– Zaproszenie do adoracji przy grobie Jezusa w Wielką Sobotę-Poznanie symboliki pokarmówCele szczegółowe (dziecko):-pamięta, że w Wielką Sobotę czuwamy i modlimy się przy grobie Pana Jezusa-pamięta, że w Wielką Sobotę w kościele są święcone pokarmy.Umiejętności: Dziecko potrafi wyjaśnić symbolikę baranka wielkanocnego.                Rozpoczął się Wielki Tydzień, ostatni tydzień przed …